فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
چکیده :
آموزش زبان انگليسي يكي از مهمترين برنامههاي درسي وزارت آموزش و پرورش در مدارس راهنمايي و متوسطه كشور ميباشد كه به همين منظور هر ساله مبالغ هنگفتي صرف تأليف و چاپ كتاب و آموزش معلمان و همچنين وقت دانشآموزان و... ميشود. از طرف ديگر زبان انگليسي به عنوان يك زبان زنده در فنآوريهاي نوين علمي دنيا از قبيل اينترنت و ... بيشتر مورد توجه جهانيان ميباشد. حال سئوال اين است كه چه عوامل و موانعي باعث عدم يادگيري يا بوجودآوردن ضعف در يادگيري اين ماده درسي است؟
براي جمعآوري اطلاعات اين پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساحته كه يكي براي دبيران زبان و ديگري براي دانشآموزان متوسطه تنظيم شده بود استفاده شده است. همچنين براي آزمون بعضي از فرضيههاي تحقيق از معدل نيمسال اول دانشآموزان در درس زبان نيز استفاده شده است.
مقدمه:
هر معلمی که سابقه ی تدریس دست کم سه – چهار سال داشته باشد حتماَ با این واژه برخورد کرده و یا در گرد همایی های آموزشی و درسی در مورد آن اظهار نظر نموده و یا گهگاهی برای رفع آن چاره اندیشی کرده است. این واژه ی فارسی که بصورت اشتباهی یک مفهوم عام و کلی به خود گرفته و هر شکست درسی به اسم آن تمام می شود افت تحصیلی تلقی می شود که گرفتن نمره کمتر از میانگین قبولی ( که همان نمره 10 در ارزشیابی و سنجش کمّی است) منظور می باشد افت تحصیلی ، افت عملکرد تحصیلی و درسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا مطلوب است. چنانچه فاصله قابل توجهی بین استعداد بالقوه و استعداد بالفعل فرد در فعالیت های درسی مشهود باشد چنین فاصله ای را افت تحصیلی می نامند. لذا افت تحصیلی فقط در مردودی و یا تجدیدی و یا ترک تحصیل خلاصه نمی شود و در مورد هر دانش آموزی که یاد گیری او کمتر از توان و استعداد بالقوه و حد انتظار باشد صدق می کند .
گزارش تخصصی چگونگی آموزش بهتر زبان انگلیسی و دلایل افت تحصیل
گزارش تخصصی چگونگی آموزش بهتر زبان انگلیسی و دلایل افت تحصیل
نظرات شما عزیزان: